top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תענבל אורפז

עשה ואל תעשה במודעות דרושות

שתי תמונות שמלמדות אותנו שיעור על עשה ואל תעשה במודעות דרושים/דרושות שנועדו לעודד גיוון מגדרי:



אחת - חברת הסטארטאפ ראפיד (Rapyd) שמגייסת מפתחים ופירסמה מודעות הפזורות בתחנות אוטובוסים ובשלטי חוצות רואים גם נשים וגם גברים (אמנם כולם צעירים, אבל על אייג׳יזם נדבר ביום אחר).



השנייה - של מחירון לוי יצחק שמגייסים מתאם/ת פגישות. אמנם ניסחו את הטקסט במודעה בלשון זכר ונקבה - אבל בחרו לצרף למודעה בפייסבוק תמונות רק של נשים (כלומר אותה אישה בשמונה תנוחות שאטר סטוק שונות).


אז מי ממפרסמי המודעות באמת רוצה גיוון מגדרי?

כמה גברים ישלחו את קורות החיים שלהם ללוי יצחק, וכמה נשים ישלחו לראפיד?


יש חשיבות לאיך שנראות מודעות דרושים. יש חשיבות למילים ולסגנון שבוחרים להשתמש בהם במודעות דרושים. יש חשיבות לכמות הדרישות שמופיעות במודעת דרושים.


כל הדברים הללו, ורבים אחרים, משפיעים על קורות החיים שחברה מגייסת תקבל. לכן, אם באמת מאמינים בגיוון תעסוקתי ורוצים לשבור את הסטיגמות - כלומר לגייס מתכנתת לחברת הייטק, או מזכיר לחברת רכב - צריך להקדיש להם מחשבה (וזה באמת לא קשה) ולפעול בהתאם.


אז הנה כמה טיפים והמלצות למגייסים שמעוניינים לקבל קורות חיים מגוונים יותר. בסוף הפוסט אני מצרפת לינקים לפוסטים המלאים בהם פורטו הסיבות מאחורי ההמלצות האלה, ואני ממליצה למגייסים שרוצים להעמיק ולהחכים לקרוא אותם.


1. משתמשים בתמונות? וודאו שכלל המועמדים רואים בהן את עצמם

הקפידו על גיוון בנראות של החברה במודעות הדרושים, באתר החברה, דף פייסבוק אליו עולות תמונות מ-happy hour (היו כאלה פעם, לפני הקורונה) או בכל נכס שלכם שמועמדים נחשפים אליו כחלק מתהליך החיפוש. כלומר, השתמשו בתמונות שרואים בהן גם נשים (ובכלל מי שאינם חלק מההגמוניה). וודאו גם שרואים בני קבוצות מיעוטים בעמדות הובלה, ושלא יווצר רושם כלפי חוץ שזה ארגון של גברים לבנים.


2. צמצמו ודייקו את רשימת דרישות התפקיד המופיעה בתיאור המשרה להכרחיות

אתם לא צריכים כמובן להתפשר על איכות המועמדים שאתם מסננים. אבל נשים נוטות לא להגיש מועמדות משרה אם אין לא עומדות בכל דרישות התפקיד - הן חושבות שהדרישות מופיעות שם כי יש בהן צורך הכרחי. בנוסף, נשים חוות בעצמה חזקה יותר תחושת כישלון, ומבחינתן להגיש מועמדות למשרה שהן לא יקבלו זו חווית כישלון שהן מעדיפות להמנע ממנה. אז בפעם הבאה שאתם מנסחים מודעת דרושים שאלו את עצמכם האם כל דרישה שם היא באמת הכרחית, והאם שווה לאבד מועמדות מתאימות בגללה. ולמחפשות העבודה, זה הזמן להזכיר להגיש מועמדות גם במקרים בהן אתן לא עונות על 100% מהדרישות.


3. ״כריש מכירות עם סכין בין השיניים״? לא בבית ספרנו

הגיע הזמן להיגמל ממודעות דרושים עם שפה גברית ומיליטנטית - נשים לא מוצאות את עצמן בהן, ולא יגישו מועמדות.


4. שלבו נשים בתהליך הגיוס (ולא רק נשים שהן חלק מצוות ה-HR)

נשים רוצות לראות שיש להן אופק קידום בחברה - ולכן חשוב להן לראות נשים במהלך תהליך הגיוס ולדעת שיש להן לאן להתקדם בחברה. בנוסף, נשים לא רוצות להגיע לחברה בידיעה שהן יהיו הנשים היחידות בצוות או בארגון והדרך הכי טובה לא ליצור את הרושם הזה הוא לפגוש נשים בתהליך הגיוס.


5. דברו עם מועמדות (ומועמדים) גם על החזון של החברה

העניין של נשים בארגונים גדל כשהן נחשפות גם למשימה (ה-mission של הארגון), ולא רק לאתגרים הטכנולוגיים שמפתחים מתמודדים איתם.


6. פתחו מודעות להטיות הטבעיות שלכם כמגייסים

הסבירות שמגייסים יקליקו על פרופיל של אישה שמופיעה בחיפוש בלינקדאין נמוך ב-13% בהשוואה לפרופיל של גבר (החדשות הטובות: אחרי שהם כבר נכנסו לפרופיל שלה, ישנה סבירות דומה בין המגדרים שהם יפנו אליה). חשוב לדעת להיות מודעים להטיות הללו, ולאחרות, ולנסות לתקן אותן.


7. חפשו מועמדות היכן שמועמדות מחפשות עבודה

נשים משתמשות יותר מאשר גברים בקהילות דיגיטליות, כמו קבוצות פייסבוק, במהלך חיפושי העבודה שלהן - וגם שיעור הנשים שמוצאות בהן עבודה בפועל גבוה יותר מגברים, כך מצאנו בסקר נשים בהייטק 2020 של אישה בהייטק ו-Scale-Up מבית Start-Up Nation Central. לכן, חשוב לוודא שאתם מפיצים את מודעות הדרושים שלכם גם לערוצים בהן משתמשות נשים בשיעורים גבוהים יותר.


ומילה אחרונה ממני: אני ממש מקווה שעד יום האישה הבא (או זה שאחריו, או אחריו) לא נצטרך לדבר על הנושאים האלה ושמגייסים יבינו שנשים הן כוח אדם סופר איכותי ונכס חשוב שמשפר כל ארגון. עד אז - מוזמנים להמשיך לעקוב אחרי אישה בהייטק (להרשם כאן לעידכונים באתר או לעקוב אחרי העמוד בפייסבוק) ולקבל עוד מידע וכלים שימושיים על הגדלת שיוויון מגדרי.

 

לקריאה נוספת ופירוט לסיבות מאחורי כל אחד מהטיפים שהוזכרו - קיראו פוסטים קודמים של אישה בהייטק:


בדרך לשיוויון: הסקר שמגלה כיצד להגדיל את מספר הנשים בתעשיית ההייטק הישראלית https://www.womanintech.net/post/women-in-tech-survey-2020-full-report


ביטחון עצמי נמוך? לא זו הסיבה שמונעת מנשים להגיש מועמדות למשרות https://www.womanintech.net/post/low-self-esteem-apply-job


רוצים לדעת למה נשים לא מגישות מועמדות למשרות אצלכם? https://www.womanintech.net/post/why-women-dont-apply


איך מתגברים על ההטיות הטבעיות שמפריעות לתהליך הגיוס? https://www.womanintech.net/post/linkedin-gender-bias


על הקמפיין של ראפיד שהשקיעו מיליוני שקלים בפרסום חוצות - ומאמינים שזו השקעה זניחה יחסית לעלות של 200 עובדים שהם רוצים לגייס. החברה גייסה לאחרונה 400 מיליון דולר, זה גם לא מזיק. https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3893872,00.html

0 תגובות

תודה רבה! הטופס נשלח בהצלחה. #אישהבהייטק

מעוניינים להגדיל את מספר הנשים המועסקות אצלכם בארגון?

מלאו את הפרטים ליצירת קשר ויחד נתחיל בשינוי

  • facebook
bottom of page