top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תענבל אורפז

איך משרד האוצר מעודד תלמידות לבחור במקצועות ההייטק?

באיזה שלב נשים נעלמות בדרך להייטק?


בסקר נשים בהייטק 2019, הסיבה המובילה למיעוט נשים בתעשייה עליה הצביעו נשים הייתה הסללה מגיל צעיר לא לבחור במקצועות ההייטק. 60% מהמשיבות סבורות שזה הגורם העיקרי למצב. בצד הפתרונות, 80% מהמשיבות טענו שכדי לשנות את המצב צריך לחשוף תלמידות כבר בגיל בית ספר לעבודה בחברות הייטק.


שאול מרידור, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, סיפר היום על ניסוי שניסה להתמודד בדיוק עם הבעיה הזו בכניסה למשפך להייטק - עידוד תלמידות לבחור במקצועות ההייטק. מחנכים והורים בוודאי יכולים להסיק מסקנה או שתיים מן התוצאות.


"כשבודקים מי ניגש לבחינות בגרות 5 יחידות במתמטיקה, רואים שבנים ובנות ניגשים כמעט באופן שווה - 53% מהנבחנים הם בנים. בבחינות בפיזיקה ובמחשבים רק 34% מהניגשים הן בנות. בקרב המתכנתים בצה"ל, שמכשיר הון אנושי בצורה טובה בתחום הזה, רק 27% הן נשים. בקרב הסטודנטים במקצועות ההיי-טק, שיעור הנשים יורד ל-21% בלבד. כך מגיעים לתוצאה: פחות נשים מגיעות להיי-טק.


"שאלנו את עצמנו למה, ואיך אפשר לעודד אותן לבחור בהיי-טק. הסתכלנו בכל צומתי ההחלטה בדרך לקריירה, הבנו שצריך להתערב הרבה לפני הפסיכומטרי, והלכנו לנקודה שבה בוחרים במגמת הלימוד. עשינו ניסויי שטחי עם קיימא ב-600 חטיבות ביניים, עם 9,000 משתתפים שהם כ-8% מתלמידי כיתות ט' בישראל. גילינו שאם הבנות רק ישתתפו בקורס חובה במדעי המחשב, הסיכוי שיבחרו בהמשך הדרך במגמה רלוונטית יעלה ב-25%. נוסף על כך, גילינו שגם אם מתערבים רגע לפני מועד הבחירה במגמה - רואים עלייה של 24% בסיכוי לכך שילדה שמתאימה למגמה תבחר אותה. כך נוכל להגדיל את המשפך מלמעלה. הדרך להגדיל אותו גם בחלקו התחתון עדיין ארוכה".


מרידור הציג את הדברים בכנס כלכלה התנהגותית שקיימו היום בתל אביב TheMarker Online וחברת קיימא.





אמל״ק: מה עשו כדי לעודד תלמידות לבחור במקצועות רלבנטים להייטק?

1. חייבו את התלמידות להשתתף בקורס חובה במדעי המחשב - והסיכוי שהן יבחרו בהמשך במגמה רלבנטית לתעסוקה בהייטק עלה ב-25%.

2. אם מתערבים לפני הבחירה במגמת לימוד בתיכון - יש עליה של 24% בסיכוי שהתלמידה תבחר במקצוע שרלבנטי להייטק.


לכתבה ב-TheMarker:


0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

תודה רבה! הטופס נשלח בהצלחה. #אישהבהייטק

מעוניינים להגדיל את מספר הנשים המועסקות אצלכם בארגון?

מלאו את הפרטים ליצירת קשר ויחד נתחיל בשינוי

  • facebook
bottom of page