top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תענבל אורפז

השינוי הקטן שישאיר אמהות בארגון שלכם

יש לכם קירות זכוכית במשרד? הנה שינוי קטן שאתם יכולים לעשות שיגרום לעובדות להיות יותר מרוצות, ואולי כך להגדיל תעסוקת נשים אצלכם בארגון. אני אוספת חומרים לקראת סדנת מנהלים בארגונים שאני מעבירה שתתן להם כלים להגדיל תעסוקת נשים. במסגרת ההכנה לסדנה, פניתי לעובדות הייטק וביקשתי מהן לשתף סיטואציות מקצועיות על רקע מגדרי שהן חושבות שניתן היה לטפל בהן בצורה טובה יותר ברמה הניהולית/ארגונית. כך גיליתי סיטואציה מסויימת שחזרה על עצמה במימדים שהפתיעו (אפילו) אותי.


מסתבר שאמהות מניקות אחרי חופשת לידה נתקלות במצבים ממש לא נעימים במקומות העבודה שלהן. מצבים שבקלות אפשר היה למנוע. הנה כמה עדויות שממחישות את המצב: ״כחלק מקונספט עיצובי, כל הדלתות במשרד הן מזכוכית, כולל משרדי ההנהלה. הכל-הכל. אז כל מי שחוזרת מחופשת לידה וצריכה לשאוב חלב, פתאום לא יודעת איפה לתקוע את עצמה״ * ״מיד כשחזרתי מחופשת לידה שובצתי לעבוד לתקופה באתר לקוח בלי אופציה סבירה לשאיבת חלב נורמלית. נאלצתי לשאוב באוטו… זה היה סרט. המנהל הגבר שלי, כמובן לא הבין בזה כלום. הסתדרתי, אבל זה היה קשה״ ״מיד לאחר שחזרתי מחופשת הלידה היה ביקור של בכיר בחברה מחו״ל שהגיע לשבוע של סיורים ברחבי הארץ. הסתובבתי עם תיק למשאבת חלב ושאבתי חלב במקומות הזויים - שירותים של מסעדות, משרד צדדי של מישהו שביקרנו אצלו... בעיקר לא היה לזה זמן, והייתי לחוצה מהכאב והדליפות אם לא אספיק לשאוב״ אני אמנם #אישהבהייטק, אבל עדיין לא אמא, ולכן כנראה עד עכשיו זה לא היה במודעות שלי. מסתבר שזה גם לא במודעות של הרבה מעסיקים ונשים מתמודדות לבד עם המצב הזה.


בעידן בו יותר ויותר משרדים עוברים לעיצוב שבו הקירות עשויים מזכוכית ואין מרחבים של פרטיים לעובדים, הבעיה הופכת לאקוטית כפי שניתן לראות בעדויות. נשים ממעטות לדבר על הסיטואציות האלה והן לא חלק מהשיח (דיברתי עם המון נשים בהייטק על אינסוף מצבים, ודווקא נושא השאיבה לא עלה בשיחות עד כה), אבל הן קיימות בהיקפים נרחבים ופוגעות בחוויה של נשים במקום העבודה כפי שמלמדות העדויות שקיבלתי במסגרת ההכנה לסדנה. כמה פשוט לפתור את זה, נכון? בהשקעה לא גדולה אפשר לייצר פתרונות מכבדים ונעימים שיגרמו לתחושה נוחה לנשים שחוזרות מחופשת לידה - נקודת שבר בכל מה שקשור לתעסוקת נשים בהייטק, שיש אחריה עזיבה של נשים את התחום שמשווע לכוח אדם איכותי. זו דוגמה לסוג הדברים שלא דורשים מאמץ רב ולא השקעת משאבים משמעותית - אלא בעיקר מודעות. אבל אלה בדיוק הדברים שיכולים לייצר השפעה משמעותית ולהשאיר עוד נשים בענף. עזרו להפיץ את הבשורה לעוד מעסיקים שרוצים להיות ידידותיים לעובדות לתוכן נוסף בנושא הגדלת תעסוקת נשים בהייטק, עקבו אחרי העמוד אישה בהייטק בפייסבוק

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

תודה רבה! הטופס נשלח בהצלחה. #אישהבהייטק

מעוניינים להגדיל את מספר הנשים המועסקות אצלכם בארגון?

מלאו את הפרטים ליצירת קשר ויחד נתחיל בשינוי

  • facebook
bottom of page